Cuma, Mart 16, 2018

Kimseye Batmamasını Öneremem


14 Mart 2018 günü, istiklal Caddesi’nde yürürken, Kadir Has Üniversitesi öğrencileri röportaj yapmak istediler. Kabul ettim Konu Bitcoin idi.
Kapanış cümlem, yukarıdaki cümle idi:
Kimseye batmamasını öneremem.
Bitcon’in muhakkak batacağını söylememden sonra, ona sanal paraya yatırımı önerip önermeyeceğimi sorduklarımda bunu söyledim.
Ancak bu cümlenin, birkaç anlamı daha olduğu ayırsadım. Şunlar:
Bitcoin’e yatırım yapanlar, son 5 yıllık forward alışsatış işlemleriyle, sanal paranın iyice sanallaşmasında payı olan 30 yaşaltı yatırımcılar / spekülatörler: Hani, herşeyi oyun sanan, elleri hiçbir zaman sıcak sudan girip soğuk girmeyecek tipler. Baba parası yiyen tipler.
Onlar benim düşmanım. Çünkü onlar; bilimin, sanatın, düşünün düşmanı.
Onlar benim dostum olsa bile, bir kişi eğer sanal paraya yatırım yapıp da, batma noktasına gelmişse, o batmaktan daha çoğunu hak etmiştir zaten.
Artı ve en son olarak, gerçekten kimseye batmamasını öneremem. Çünkü:
Toplama kampı psikolojisindeki, ilk 7 sırada 4.’de belki birinin olacağı durum benim için geçerli. Aslında herkes için geçerli artık.
Artı, bir akıl veren akil olarak, benim vereceğim akıl, somut konularda olmaz pek. Manevi, soyut, bilim gibi konularda olur.
Artı batan kişi, bir kişinin daha batmasını aritmetik / istatistik olarak engeller.
Böyle gider.
Dolayısıyla bu cümle yeni dönemin psişik simge cümlesi:
Kimseye ölmemesini öneremem.
(14-15 Mart 2018)

Hiç yorum yok: