Pazartesi, Mart 05, 2018

Terapi veya Analiz: Sorun Burada


Psikolojinin miladında Freud bile, analiz ve terapiyi birbirinden ayırmış. Analizin terapiyi engellediğini belirtmiş ama tersini belirtmemiş. Epeyi durumda biri olunca, diğer olmuyor gibi yani.
Son 10 metnimde, kendi toplam psişik alan vektörlerimin bir listesini ve analizini yapıyorum.
Terapi veya oto-terapi peşinde değilim. İyileşmek eğilimim yok ve bana durumun bilgisi gerek yani. Bana durumumun / durumlarımın bilgisi gerekli.
Yine de ara şerh: Bence tek tek analiz veya terapi, eşleniğini de en % 25 sağlar. Yani, ben oto-analiz ile iyileşiyorum da, çünkü eksodusları görebiliyorum ve istediğim yollardan çıkış yapıyorum, istemediklerimde ise deli kalıyorum.
Sonnot: Parça-analiz ile sentetik-bütün tanımında oynamalar olacak, benikinde de insanlarınkinde de.
(4 Mart 2018)

Hiç yorum yok: