Perşembe, Mart 15, 2018

Sokakta Politik Aktif: Şeriat x Ateizm


31 yıldır sokaktayım.
1991 gibi, Fethullahçılık ve diğer tarikatlar sokağa ve günlük yaşama döküldü ve müdahele etmeye başladı. Şiddet kullanmaya da öyle.
2007 gibi ateistliğimi açıkça söylemeye başladım.
Önce, ‘atayiz’ değil de, ‘ateist’ demeyi insanlara öğretmek gerekti.
Bir de ateizm sanılan (panteizm gibi) diğer şeylerle ateizm arasındaki ayrımları açımladım onlara.
AKP sağ olsun, herkesi dinden imandan ettiği için, artık kimse ateizmime laf etmiyor. Oysa, 2007 öncesinde beni katledebilirdi aynı kişiler.
Bu, yavaş ve uzun telkinle oldu ama söz dinleyebilecek eğitimli kişiler için böyle oldu.
Ancak, eğitimsiz kişilerden tarikatçı olanlar için böyle değil. Son 4 yıldır Çingeneler’in arasındayım ve bunlara 15 Temmuz 2016 gecesi silah dağıtıldı (o kayıp 100 bin taneden 20’si bizim sokakta ve kafama yönelik yani).
Bunun çözümü yok. Tek yol kendimi bedenen savunmak. Bu yaşta onu yapıp yapamayacağımı denemek ve görmek istemem ama iş oraya gidiyor açıkçası.
İnsanların en zayıf noktası ahlak.
Ancak kimi için belden aşağı ahlak, kimi için ticari ahlak daha önemli. Bunu saptayıp, insanları telkinle ahlaklı tutmaya çabalıyorum.
En tuhaf ve ters olan şeylerden biri, aile kurmaktan özellikle kaçınmama karşın, aileye ve ufak çocuklara sevgimin çok olması. Çünkü, AKP dönemindeki ailesizliğin toplumu nasıl çürüttüğünü izledim. O yüzden aile korumayı telkinliyorum insanlara. Ailenin nasıl korunacağını anlatıyorum. Ailesinin denetimini kaçırmışlara, nerelerde hata yaptıklarını açımlıyorum. Benim için yitirilmiş vaka yok, istatiksel dağılım var, ya herro ya merro yani. Zaten kaybettik, daha çoğu şimdilik olmaz.
Bir de, bir anarşist olsam da, devletsizliğin insanları nasıl hayvanlaştırdığını izledim.
İşte bazı temel manevi değerleri korumaya ve yaşatmaya çabalıyorum. Bir de, o devlet bana işkence yapmışsa da ve artı beni bedenen birkaç kez doktorları eliyle mezara yollamak niyetindeyse de, hala devleti savunuyorum ve onun sürmesi yönünde irade kullanıyorum.
Tüm bu dediklerim, doğrudur, yanlıştır ona gençler karar verecek. Yalnızca, tutum-davranış karşıtlığını açımlamaya çabalıyorum burada.
Kuramcı olmama karşın, insani bazı değerlerden vazgeçemediğim için, nasıl onlar uğruna kuramsal ilkelerimden taviz verdiğimi de dürüstçe anlatıyorum yazdıklarımda.
Dolayısıyla benim sokak politik aktifim; yavaş, küçük adımlı, sabırlı, 0 beklentili, umuda gereksinmeyen bir izlek. Bitmeyen bir kavgadır bu, ben biteceğim ve öleceğim ama o kavga sürüp gidecek.
(13 Mart 2018)

Hiç yorum yok: