Müziği
ve kadın-erkek koreografisi olarak bambaşka bir alanda yer alsa da bu parça,
benim 3 modern dans ve kadın-erkek zirvemde 4. sırada yer alabilir pekala.
Bir ödül
avcısı vardır. Cadı avlar.
Bir
güzel cadı vardır. Güzel şarkı söyler.
Ödül avcısına
cadıyı avlaması için ödeme yaparlar. O da gider, onu bulur. Cadı kaçar, ödül
avcısı kovalar. Ödül avcısı, kendini korumak için, bağışıklık taşıdığı bir
zehir içer.
Sonrası
koreografidir, ‘Hyeongsa’nın tam antitezi bir koreografi:
Burada
da savaş vardır ama ölümüne.
Birbirlerine
delice saldırırlar. Birbirlerine delice zarar verirler.
Cadı,
ödül avcısının kanını içtiği an, kendi ölüm fermanını da imzalamış olur. Gücü
eksilir.
Ödül
avcısı onu doğrar.
Muhteşem
bir çapraz medya tasarımnda, muhteşem bir koreografi izleriz.
Önce
adam kaçar, cadı kovalar; sonra adam kovalar, cadı kaçar.
İşte bu
da, oblivion.
Bu da
uçurumun kıyısında kendini kapıp koyvermek. Adam, ölümüne gidiyor olabileceğini
bilir. Cadıyı bir bakıma sever de. Zaten öykünün sonunda, onun kellesini almaz
gibidir.
Döğüşün
sonundan gündoğumu ertesine kadarki acizlik, adamın galipken bile öylece yatıp
kalışı, bir oblivion olur yine.
Koreografinin
adı ise çok güzeldir:
Hatırlanacak
bir Gece (A Night to Remember).
(3 Nisan 2016)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder