Çünkü,
kabuk-gövde ve hayalet-zihin metaforları buharlaştı. Üstelik, bunu dizinin
kendisi yaptı.
2. şöyle
bitiyordu:
Bir taş
bebek, bir köpek, bir seks androidi, bir kabuk-gövde = insan zihnine ev’lik yapan bir kukla vardı.
Tüm
bunlar, insan metaforunu karşılayamadı.
Bir
öncekinde de, kadın-erkek ikilemi buharlaştırılmıştı.
Geriye irdelenip buharlaştırılacak bir metafor
birlemesi veya ikilemesi bırakılmadı.
Oysa,
birincinin sonunda kadın çocuk-gövde ile reenkarnasyon yapmış idi. Dolayısıyla,
3. olabilecek 1,5. atlanmış oldu
öykü bölümü / parçası olarak.
Sonra
Batu var = savaşçı = batarya. Kadın savaşçı ve erkek savaşçı ikilemi ve
praksisi sanıldığının çok çok tersine olarak, bir türlü açımlanamadı dizide.
Asıl 3.
öykü, Batu’nun enginleşme veya
enginleşmeme ikilemi olacaktı. Çünkü Motoko zaten enginleşme peşindeydi,
heklenmiş olsa bile. Oysa, bir erkeğin
tahayyülü olarak erkek-savaşçı Batu, gözünün önünde enginleşen ve aşık
olduğu / yücelttiği Motoko olmasına karşın, enginleşmeyi ret ve inkar etti.
Şerh: Bir kadının tahayyülü olarak erkek-savaşçı
Shevek, enginleşmeye doğru uçarak gitti ve enginleşti de (bakınız:
Mülksüzler, Le Guin).
Zaten,
uzun vadede Oshii, bu eseri yaratabilme açısından dışarıya savruldu bir
yaratıcı olarak.
Bu demek
değil ki bir başkası bunu 10 veya 50 yıl sonra yapmayacak. Yeniden-yorum ve
aşırı-yorum öyküleriyle dolu öykü tarihi.
(2 Nisan 2016)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder