Pazar, Nisan 03, 2016

Üçlemeye Güzelleme

Olamamış bir üçleme:
Ghost in the Shell 3.
Bunun nasılı ayrı 3 metinde irdelendi. (Yapılamayacağının öngürüsü, yapılmış öngörünün o olamadığı yorumu ve neden yapılamadığının açımlanması dizisi ve 5 yıl içinde yazılmış olarak.)
2,5.’da dingildeyen üçleme:
Sprawl Üçlemesi: Gibson.
Neuromancer, Count Zero, Mona Lisa Overdrive.
Zaten üçüncü, bir ‘overdrive’ değil, ‘underdrive’ idi.
Yani, 2 tam 1 yarım olarak = 2,5.
Kendini aş(tırıl)mış ve yedilemiş üçleme:
Vakıf Üçlemesi ve/ya Yedilemesi: Asimov.
Bir editör çıkar kalkar ve yazara 40 yıl sonra bir üçlemeyi bir yedilemeye aştırır.
Ek bilgi: Birinci örnek, zaten bir film / çizgifilm / çizgiroman / çapraz medya iken, diğer ikisi yalnızca roman olmakta.
Buradan çıkan sonuç:
Çapraz medya, baştan öyle tasarlanırsa ama tasarlandığı biçimiyle, yalnızca tek bir tür olarak tasarlanmışlardan daha iyi / / güzel nitelikli çapraz medya sonucunu veriyor. En azından şimdilik.
Gelelim üçleminin güzellemesine.
Üç, asimetrik bir sayı.
İki az, dört çok olmakta. Üç, yeterli ve dengeli.
Yazılma açısından da, gözlenmiş ki bir çırpıda bitirilebiliyor. Ya da baştan öyle tasarlanabiliyor, tam olarak yani.
O nedenle:
Bilimkurguda üçlemeye güzelleme.

(2 Nisan 2016)

Hiç yorum yok: