Olamamış
bir üçleme:
Ghost in
the Shell 3.
Bunun
nasılı ayrı 3 metinde irdelendi. (Yapılamayacağının öngürüsü, yapılmış
öngörünün o olamadığı yorumu ve neden yapılamadığının açımlanması dizisi ve 5
yıl içinde yazılmış olarak.)
2,5.’da
dingildeyen üçleme:
Sprawl
Üçlemesi: Gibson.
Neuromancer,
Count Zero, Mona Lisa Overdrive.
Zaten
üçüncü, bir ‘overdrive’ değil, ‘underdrive’ idi.
Yani, 2
tam 1 yarım olarak = 2,5.
Kendini
aş(tırıl)mış ve yedilemiş üçleme:
Vakıf
Üçlemesi ve/ya Yedilemesi: Asimov.
Bir
editör çıkar kalkar ve yazara 40 yıl sonra bir üçlemeyi bir yedilemeye aştırır.
Ek
bilgi: Birinci örnek, zaten bir film / çizgifilm / çizgiroman / çapraz medya
iken, diğer ikisi yalnızca roman olmakta.
Buradan
çıkan sonuç:
Çapraz
medya, baştan öyle tasarlanırsa ama tasarlandığı biçimiyle, yalnızca tek bir
tür olarak tasarlanmışlardan daha iyi / / güzel nitelikli çapraz medya sonucunu
veriyor. En azından şimdilik.
Gelelim
üçleminin güzellemesine.
Üç,
asimetrik bir sayı.
İki az,
dört çok olmakta. Üç, yeterli ve dengeli.
Yazılma
açısından da, gözlenmiş ki bir çırpıda bitirilebiliyor. Ya da baştan öyle
tasarlanabiliyor, tam olarak yani.
O
nedenle:
Bilimkurguda
üçlemeye güzelleme.
(2 Nisan 2016)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder