2007
gibi, ‘Ma 2 ‘yazıldığında bile, modern dans açmazdaydı ve duvara toslamıştı:
Epistemik ve duygudurum olarak.
Bunun
temel nedeni, Almanya’nın Birleşik Almanya faşizmine yönelip ‘tanztheater’ı, Japonya’nın
2 atom bombasının mazlumluğunu, henüz 2000’de bile aydınlarınca dile getirilmiş
olarak, başkenti Tokyo’yu füzelerle koruyarak, yani yeniden emperyalistleşerek
‘butoh’yu sıfırlamasıydı, estetiko-politik ve kültürolojik olarak.
Son 2
haftada, ‘oblivion’ üzerinden, 15 metin ve 25 sayfa yazdım. Bu, bir duygudurum
yazımı idi.
Bu, aynı
zamanda bir modern dans eksodusu
yaratmak demek oldu.
Bu,
duygudurumsal bir eksodus.
Modern
dans da hala duygdurum ağırlıklı bir sanat dalı konumunda.
‘Oblivion’,
bir duygu-devinim eşlenikliği olmakta, Piazzollla’sal tanım gereği.
Bende
ise, diğer 6 duyguyla eşlenik durumda.
Kültürel
olarak ise, 2013’te TC / 1. Cumhuriyet bitti, 2000’den beridir de Dünya
kafaüstü gidiyor. 2007 gibi zaten, 1980 neo-liberalizminin sonunun başlangıcı
idi, 2007 krizi ile.
En son
Panama-Leaks oldu. Bu, post-4-5-modern dönem demek, aynı zamanda
geçişdönemileşme demek, muğlaklık demek yani.
Modern
dans, post-modern dönemde yükselirken, sanıldığının tam tersine,
post-modernizmden tümüyle bağımsız idi.
Şu an
ise, Kafka’esk ve Fassbinder’yen bir proto-çöküş dönemi. Sonradan, ona özel bir
ad konabilecek buna.
Duvarı
çatlatan da bu çöküş oldu.
Ben ise,
nasıl ki yıkımı çıplak derililikle önceden algıladıysam, eksodusu da çıplak
derililikle önceden algıladım.
Not:
Çıplak derili sanatçıların, yıkımı algılaması ama çıkışı algılamamaaası, ilginç
bir durum. İlgilenmiyorlar ve/ya baksalar da, görmüyorlar sanırım. Kafka için
bir eksodus vardı örneğin ama o görmedi.
Her ne
kadar 2007 notlamaları çöküşleri imlese de, bazı düşünce eksodusu parçacıkları
da notlu oralarda.
2016
notlamaları, ‘Ma 3’yazımına dönüşürken, ve artı, duygusal / coşumsal (ama
içgüdüsel değil) epsilon-çekirdek durumundaki ‘oblivion’ duygudurumunu /
devinimini ele alırken, bu düşüncecikleri de kullanacak.
2010-2015
bilgisayar oyunu sinemasal fragmanlarındaki
motor dil ipuçları da, aracı / katalizor olacak. Çünkü artık bir sanat dalı, çapraz medya olarak ele alınmazsa sakil
kaçıyor, bir yerleri sünüyor, düşünce olarak olduğu gibi, duygu olarak da.
‘3 Zirve
Dans Planı’ ve ‘Oblivion = Müzik, Dans, Dans’ üçlemesi de, bunun için
notlamalar oldu.
Yolu
imledik.
Nokta.
Es.
(6 Nisan 2016)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder