Cumartesi, Nisan 09, 2016

Modern Dans Eksodusu

2007 gibi, ‘Ma 2 ‘yazıldığında bile, modern dans açmazdaydı ve duvara toslamıştı: Epistemik ve duygudurum olarak.
Bunun temel nedeni, Almanya’nın Birleşik Almanya faşizmine yönelip ‘tanztheater’ı, Japonya’nın 2 atom bombasının mazlumluğunu, henüz 2000’de bile aydınlarınca dile getirilmiş olarak, başkenti Tokyo’yu füzelerle koruyarak, yani yeniden emperyalistleşerek ‘butoh’yu sıfırlamasıydı, estetiko-politik ve kültürolojik olarak.
Son 2 haftada, ‘oblivion’ üzerinden, 15 metin ve 25 sayfa yazdım. Bu, bir duygudurum yazımı idi.
Bu, aynı zamanda bir modern dans eksodusu yaratmak demek oldu.
Bu, duygudurumsal bir eksodus.
Modern dans da hala duygdurum ağırlıklı bir sanat dalı konumunda.
‘Oblivion’, bir duygu-devinim eşlenikliği olmakta, Piazzollla’sal tanım gereği.
Bende ise, diğer 6 duyguyla eşlenik durumda.
Kültürel olarak ise, 2013’te TC / 1. Cumhuriyet bitti, 2000’den beridir de Dünya kafaüstü gidiyor. 2007 gibi zaten, 1980 neo-liberalizminin sonunun başlangıcı idi, 2007 krizi ile.
En son Panama-Leaks oldu. Bu, post-4-5-modern dönem demek, aynı zamanda geçişdönemileşme demek, muğlaklık demek yani.
Modern dans, post-modern dönemde yükselirken, sanıldığının tam tersine, post-modernizmden tümüyle bağımsız idi.
Şu an ise, Kafka’esk ve Fassbinder’yen bir proto-çöküş dönemi. Sonradan, ona özel bir ad konabilecek buna.
Duvarı çatlatan da bu çöküş oldu.
Ben ise, nasıl ki yıkımı çıplak derililikle önceden algıladıysam, eksodusu da çıplak derililikle önceden algıladım.
Not: Çıplak derili sanatçıların, yıkımı algılaması ama çıkışı algılamamaaası, ilginç bir durum. İlgilenmiyorlar ve/ya baksalar da, görmüyorlar sanırım. Kafka için bir eksodus vardı örneğin ama o görmedi.
Her ne kadar 2007 notlamaları çöküşleri imlese de, bazı düşünce eksodusu parçacıkları da notlu oralarda.
2016 notlamaları, ‘Ma 3’yazımına dönüşürken, ve artı, duygusal / coşumsal (ama içgüdüsel değil) epsilon-çekirdek durumundaki ‘oblivion’ duygudurumunu / devinimini ele alırken, bu düşüncecikleri de kullanacak.
2010-2015 bilgisayar oyunu sinemasal fragmanlarındaki motor dil ipuçları da, aracı / katalizor olacak. Çünkü artık bir sanat dalı, çapraz medya olarak ele alınmazsa sakil kaçıyor, bir yerleri sünüyor, düşünce olarak olduğu gibi, duygu olarak da.
‘3 Zirve Dans Planı’ ve ‘Oblivion = Müzik, Dans, Dans’ üçlemesi de, bunun için notlamalar oldu.
Yolu imledik.
Nokta. Es.

(6 Nisan 2016)

Hiç yorum yok: