Pazartesi, Haziran 24, 2019

Ece Temelkuran Nezdinde: Apolitik, Politik, Kronik, Arada Oyvermezler


Temelkuran’dan bir alıntı:
“Ben apolitiğim” demek, fena halde politik bir cümledir ve çok berbat bir politik bir cümledir. Şu demektir: “Ben kendim için karar vermem, benim için birileri karar verir ve ben bu kararların beni etkilemeyeceğini sanacak kadar dünyadan habersizim. Etkisiz eleman olmayı seçiyorum çünkü böyle bir şey olabileceğini sanıyorum.” Sen #oyver de #herşeyçokgüzelolacak diyebilelim. Her şey çok güzel olduğunda da, “Ben oy verdim o yüzden oldu” diye hava atarsın.”
Cehalet insanı ne güzel söyletiyor.
Oy vermemek, Dünya’da uzun zamandır politik bir tavır. Türkiye’de bile, 1999’dan beridir oyverenlerin % 50’si mecliste partisinin olmadığını beyan ediyor.
Doğrudur, apolitik oyvermezler var ama politik oyvermezler de var yani.
Oyvermez olup, sokakta politik aktif eylemek de bir yol. 1968 oy vererek yaratılmadı sonuçta.
Devrim de seçimle olmuyor sonuçta.
Dünya’daki ve Türkiye’deki oyvermezler birçok altkümeye bölünebilir:
“Apolitik, Politik, Kronik, Arada.”
‘Satılık oy’lu olanlar da, herhangi bir zamanda ve herhangi bir yerde, bunların dördünden herhangi birinde olabilirler.
Sözkonusu edilen kişi üzerinden konuşulursa:
Artizler oy verse ne olur, vermese ne olur?
Artizler akil insan olsa ne olur, olmasa ne olur?
Oldu da, ne oldu?
Aynı şey, Temelkuran gibi köşe yazarları için de den den…
Satılık oy var ama satılık köşe yazarı da var: Daha çok manen satılık olarak: Daha çok Bono ile poz vermekle mutlu olabilen bir manevi anlayışta olarak.
Yani:
Bono (ve onun perver’leri) oy verse ne olur, vermese ne olur?
(24 Haziran 2019)

Hiç yorum yok: