Öncelikle film-oyun, oyun-film değil. Oyunların film yapılması ile
oyun-film yapıldı.
Fim-oyun, çünkü düşünce filmi için bir ön-aşama.
Film-oyun, çünkü ana biçimi oyun, yani sonu belli değil, filmlerin sonu
genelde bellidir.
Film-oyun, çünkü film başka bir şey oldu artık. Oyun olma durumu da, bu
aşamanın momentlerinden yalnızca birisi.
Peki, film-oyun nasıl bir şey olabilir?
Aksiyon-bilimkurgu türünün izleğinden yürüyebilir, çünkü hem edebiyat,
hem de sinema örneği olarak aksiyonlu bilimkurgu, insanlara en çok şey öğreten
tür durumunda. Aynı zamanda, insanlara en kolay yoldan ve daha birçok şey öğretebilecek
türlerden biri olma konumunda.
Aksiyon, çünkü adrenalin insanların bir şeyler öğrenmesini
kolaylaştırıyor. Eskiden bu duygu, ağırlıklı olarak Acı (ve kimi melankoli) idi
ama durum artık değişti.
Ara şerh: 2009-2011 (Hong Kong dahil) Çin filmleri, kendi tarihlerini
anlama açısından, birer film-oyun sayılsa gerek, çünkü gerçek öyküye yönelik
çeşitlemeler var.
Bu açıdan, henüz yapılmamış olan ‘Ghost in the Shell 3’, ilk 2’sini
izleme açısından eğer doğru yerine oturtulursa, en uygun film-oyun aday adayı
durumunda.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder