5 neo-sistematik tanımlaması deniyoruz:
1.
Kısa film olarak; bilgisayar oyunu demosu, reklam, klip,
jenerik.
2.
Her tür tanımıyla oyun olarak film praksisi. (Oyun
pazarının yavaş yavaş film pazarını geçmesi.)
3.
Çizgiroman, çizgifilm, film, ticari kart, oyuncak
praksisi.
4.
Resim, fotoğraf, (çizgiroman dahil) grafik, film
praksisi.
5.
Epistemoloji dalları olarak sanat dalları.
Her 4 konu hakkında da makaleler yazdık.
1.
Kısa Film Olarak Jenerik, Demo, Klip, Reklam (Sinema ve
Kuram) (Buraya 2005 sonrası TV dizilerini de eklemiş oluyoruz, bakınız 5.
örnekleme.)
2.
Bir
Post-Film Örneği Olarak Film-Oyun (Post-Sinema)
3.
Çizgiroman
Ticari Kartlarının Kültürolojisi (Çizgiroman)
4.
Fotoğraf,
Resim ve Çizgiroman (Çizgiroman)
5.
‘Lie to Me’: Problem Çözücü Diziler (Post-Sinema)
Bunlar eksik olarak da olsa, İkinci Sinema’nın fraktal dış sınır
tanımlarını içeriyor.
Çıkarsamalar ve önkoyutlar:
Bu tanımlarla, post-modernizmin savunduğu epistemolojik muğlaklığın,
aslında çokdisiplinliliğe geçişteki bir belirsizlik dönemi olduğu gerçeği
mevcut oluyor.
Tekdisiplinlilik, çokdisiplinlilik ve disiplinlerarasılık yeni tanımlar
kazandı. Örneğin, aynı disiplinlerarası sanat eseri, ait olduğu sanat dallarında,
farklı (realizm veya sürrealizm gibi) epistemolojik / estetik düzeylerde /
ekollerde olabilir. Bu durum daha önce de vardı ama kayda geçmemişti. Örneğin,
modern resimle modern dans eşzamanlı ortaya çıkmamıştı. Bunun tersi de rahatça
çıkarsanabilir.
Bunların hepsi de, gelecekte bir süreliğine kalıcı olarak uzun dönemde yine
değişecek olarak, yeni sistematik tanımlara doğru yol aldğımızı imler. Örnekse,
fotoğraf 1850, sinema 1995, modern dans dalı olarak buto 1970 tarihli /
momentli. Yukarıdakiler 2010 momentli. En geç 2020’de yeni tanımlar gelir. 1995-2010 arasında trans-sinema, yeni sinema
ve post-sinema yaşandı bile. İkinci Sinema’nın ilkede olsun tamlaşması, en
erken 2015’te olabilecek gibi görünüyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder