Salı, Ağustos 07, 2018

Vejetaryenlik İslam’da Günah mı?


Konu, AKP’nin yeni akili olmaya gönüllenen Haluk Levent üzerinden bir Twitter tartışmasıyla başldı. Sonra internette arama yaptım. Açık bir bilgi yok: Diyanet bu konudan uzak durmuş nedense.
Sonra şu linki buldum:
Soru şu:
“Vejeteryan Olmak Günah mıdır?”
Yanıt şu:
“Her gün et yemek, kalbe sıkıntı verir. Hiç et yememek ise, ahlakı bozar. (Şir’a şerhi)”
Yanıtım ise şu:
“Alıntı: Hiç et yememek ise, ahlakı bozar. (Şir’a şerhi)
Ne bu şimdi?
Vejetaryen falan değilim ama et yemek günahsa günah ki asla ve kata doğrudan öyle denmiyor: Benim ahlakımın bozulduğuna, beni görmemiş, görmeyecek, benim görmeyeceğim, yani ortak hiçbir yaşantımızın olmadığı bir insan mı karar verecek?
O kim ki?
Ben onun ahlaklı olduğunu nereden bileceğim?
Şerhçi olsa ne olur, olmasa ne olur?
Allah ile kul arasına girilmez. Girilirse, İslam kiliselileşir.”
Teamül ayrı şey, sünnet ayrı şey, farz ayrı şey.
Et yemek, İslam’da farz falan değil.
Bunu, ‘etle rakı, Tatar’ın hakkı’ olarak yazdım.
(6 Ağustos 2018)

Hiç yorum yok: