Cumartesi, Mart 26, 2016

Canlı Bombalı Araç Nasıl Durdurulur?

Durdurulabilir mi?
Hep bunu merak etmişimdir.
2003 Kasım’da Galatasaray Meydanı’nda canlı bombalı bir araç, gelid önümde durdu, lastiğini bilerek, kenardaki bariyere sürterek patlattı, bekledi, sonra da konsolosluktan içeri daldı.
Ciddi oyun tasarlayalım, gerçek durumdan hareket edelim:
Ben bu aracı durdurabilir miydim?
Eh, arabaya atlasaydım, ya birlikte patlardık, ya da adam kaçardı. Adam kaçsaydı, adam ve arabadaki bombalar birlikte patlamazdı.
Araba sürmeyi bilmem. Bilseydim, arabayı sağa devam ettirebilirdim. O zaman da ben ve da ölürdü, diğerleri sağ kalırdı.
5-60 saniyelik bir süre içinde, patlatıcı mekanizmayı yok edebilirdim veya izole edebilirdim, diyelim konsolosluğun sol arkasındaki boşluğa atarak (öyle bir boşluk gerçekten var ve hala orada duruyor).
Kazara, hemen sağa, Balıkpazarı’na girseydik, ölü sayısı aynı kalabilir ama kimlerin öldüğü epeyi değişebilirdi.
Canlı bomba hariç, ölü sayısının sıfırlanabilmesi için, arabayı 20 metre ileriye, Galatasaray Lisesi’nin kapısının dibine getirip, hemen oradaki duvarın arkasına sinebilirdim.
Eğer bir uzman varsa bu konuda, eğer canlı bomba aracına gerçekten kazara yakın düşerse,daha fazla şey yapabilir.
Yine de, canlı bombayı, onunla konuşarak, bombayı patlatmamaya ikna edebileceğini sanmıyorum. Ki zaten, ikinci uzaktan patlatma düzeneği hep oluyor genelde.
Dipnot 1:
Brüksel’deki canlı bombalardan üçüncüsü, son anda vazgeçti, yeleği çıkarıp kaçtı ama sağ yakalandı.
Yani bu almaşık öyküler gerçekten yaşanabilir, yaşanabilirdi, yaşanabiliyor, yaşanabilecek.
Dipnot 2:

Bu metni yazabilmeye cesaret edebilmem için, 12,5 yıl geçmesi gerekti o olay üzerinden.

Hiç yorum yok: