Salı, Mart 22, 2016

Pavlov Köpeği, İnkar Kültü, Salaktivizm

Beyoğlu’nda İstiklal Caddesi’ne yakın yerlerde yaşıyorum. 22 yıldır.
Dün 1 bomba patladı orada.
Bombalar beni seviyor nedense:
Şişli’de Manukyan’a yönelik, Meydan’da polis ıskalayan, taa 1992 gibi 2 çöp tenekesinde patlayan bombalara, hep hep tanık oldum.
En son Kasım 2003’te % 67 olasılıkla öte yana gidiyordum, % 33 ile sağ kaldım. Kamyonet önümde lastiğini bilerek patlattı. Bekledi. Ben ters yöne yürüdüm. Sonra kamyonet dosdoğru elçiliğe daldı son gaz.
Kızmadım. Ölseydim de kızmazdım.
Ateistim üstelik. Şeritaçılar üstelik. Canıma kastediyorlar üstelik.
Onun yerine, konuyu öğrenmeye başladım. Öğrendim de.
19.03.16 tarihli bombaya uzaktım. Zaten uyuyordum o sırada.
Olaydan 2 gün önce, insanların unutkanlık kısalığının ne kadara düşüceğini konuşuyorduk. Arkadaş, Soma için 1 hafta saptamış. Yüzlerce ölü vardı.
Bu yalnızca 7 saat sürdü. Dünya rekoru kırmış olabiliriz.
Dün ve bugün çevreyi kolaçan ettim.
Galatasaraylılar maç derdindeydi.
Siviller, Mado ve Saray’ı kuşatma altına almıştı.
Hedefin Nevizade olabileceğini düşünmüyorlardı. Maç 20:00-22:00 arası. Bomba hala patlayabilir oralarda.
Sonra bir haber:
“Beyoğlu İstiklal Caddesi'nde dün canlı bomba saldırısının gerçekleştiği yere Türk bayrakları asıldı, karanfiller ve ‘Korkmuyoruz’ yazılı kartonlar bırakıldı. Patlama noktasında ‘selfie’ çeken vatandaşların çokluğu da dikkat çekti.”
Bu, Pavlov’un şartlı refleksli kuçusu olmaktır; bu, inkar kültüdür; bu, salaktivizmdir.
‘Korkmuyoruz’ yazan dükkanın vitrini dahil, onlarca dükkan kapalıydı. Öyle de olması daha uygundu.
Ancak orada selfi çektirmek, ölülere saygısızlıktır, naaşın üzerine kültür feçesi etmektir. Zaten, ölenler Musevi olduğu için, Müslüman halkımız belki göbek de atmıştır.
Bayrak ne işe yarıyor?
Patlama anından sonra, oraya yaklaşanları koruabiliyor mu?
1992’de 2 bomba patladığında, insanlar olay yerine doğru gittiği için, daha çok ölü olmamış mıydı?
Televizyonlar bunu neden anlatmıyor?
Olay olsun, heyecan olsun, haber yapalım, gündemi saptıralım mı istiyorlar yoksa?
O nedenle:

Timur’dan 100 fil daha lütfen.

Hiç yorum yok: