Pazar, Haziran 18, 2017

Bilgisayar Oyunu Sinemasal Fragmanı

Elimizde, aynı oyunun birincisinin ve ikincisinin sinemasal fragmanı var:
Birincisi çizgifilm, hatta kartonfilm gibi.
İkincisi ise, tam CGI ve simülasyon. Sinema efektini yaratmış.
Birincisi 2011, ikincisi ise 2017 tarihli. Aradaki 6 yıl, Machinima’nın ve Anti-Machinima’nın teknolojik farkı ve bunun yarattığı sanatsal-praksis farkı.
Bu da, bilgisayar oyunlarının değil ama bilgisayar oyunu sinemasal fragmanlarının evrimini çok iyi açımlayan ikili bir örnek olmuş.
Fragmanların oyunlardan çok daha ileri düzeydeki görselliği ise, boynuzun kulağı geçmesi olarak tezahür etti. Oyunlar 40 yıldır bir türlü evrilemezken, fragmanlar son 5-8 yılda metamorfoz geçirdi.
Dolayısıyla biz, bilgisayar oyununun sinemasal fragmanını, sinemasal fragman ile birlikte, bir ‘spin-off’ kısa film neo-form oluşumu olarak kabul ediyoruz.
Bunlar aynı zamanda episodik-epik, yani bütündeki anlamlarından ayrı olarak, tek başlarına ve parça olarak da sanatsal / estetik semantikleri mevcut.
İmlemek istediğimiz budur.

(16 Haziran 2017)

Hiç yorum yok: