Elimizde,
aynı oyunun birincisinin ve ikincisinin sinemasal fragmanı var:
Birincisi
çizgifilm, hatta kartonfilm gibi.
İkincisi
ise, tam CGI ve simülasyon. Sinema efektini yaratmış.
Birincisi
2011, ikincisi ise 2017 tarihli. Aradaki 6 yıl, Machinima’nın ve
Anti-Machinima’nın teknolojik farkı ve bunun yarattığı sanatsal-praksis farkı.
Bu da,
bilgisayar oyunlarının değil ama bilgisayar oyunu sinemasal fragmanlarının
evrimini çok iyi açımlayan ikili bir örnek olmuş.
Fragmanların
oyunlardan çok daha ileri düzeydeki görselliği ise, boynuzun kulağı geçmesi
olarak tezahür etti. Oyunlar 40 yıldır bir türlü evrilemezken, fragmanlar son
5-8 yılda metamorfoz geçirdi.
Dolayısıyla
biz, bilgisayar oyununun sinemasal fragmanını, sinemasal fragman ile birlikte,
bir ‘spin-off’ kısa film neo-form
oluşumu olarak kabul ediyoruz.
Bunlar
aynı zamanda episodik-epik, yani bütündeki anlamlarından ayrı olarak, tek
başlarına ve parça olarak da sanatsal / estetik semantikleri mevcut.
İmlemek
istediğimiz budur.
(16 Haziran 2017)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder