İnstagram
sayfamı, yalnızca ‘Kuburkent İstanbul’ projem için açmış durumdayım. Bu proje,
İstanbul’un çirkin noktalarını rasgele ve raslantıyla seçerek, fotoğrafla ve
metinle teşhir etme yönünde.
Bunu
yapmamın nedenlerinden biri de, İnstagram’ın (daha önce de onun dedesi
Facebook’un) ‘mutluyum, mutlusun, mutlu’ dozuna antitez olmak.
Çirkin
dişilerin kendilerini güzel göstermeleri pek derdim değil. Yaşım ileri ve
Photoshop onlarca yıllık program.
Ekşi
Sözlük’te gezinirken, İnstagram için yüzlerce girdi olduğunu gördüm. Bazılarını
alıntı ve yorumla aktaracağım ama linklerini vermeyeceğim:
“bireysel
pazarlamanın en ufak dürüstlük içermeyeni. daha geçen hafta, eşiyle mutluluk
pozları paylaşan arkadaşımın az önce boşanma davası açtığını öğrenmemle, bir
kere daha tehlikesinden ve riyasından emin olduğum uygulama.”
Katılıyorum
ama zaten ilkede hiçbir ortak internet hesabı (e-posta, şu bu) olmaması
gerektiği kanısındayım. Mahremiyetten çok, bu kısa süreli ilişkiler nedeniyle.
60
yaşında sevdiğim hanım bir arkadaşım var. Sürekli mutluluk pozları veriyor, sevgi
ve hümanizm dolu mesajlar atıyor. Günümüz koşullarında bunun nitelikli
dolandırıcılığa girdiği kanısındayım: Çünkü yaşam koçları, şu bu, aynı çizgide
gidiyorlar. Arkadaşım ise, dürüst biri ama bir noktada kendine yalan
söylediğini düşünüyorum.
“erkeklerde
meslek çok önemli efenim burada, mesela bi avukat ol, bi doktor ol ya da bi
pilot ol, kızlar kendileri takip etmeye başlıyor ve en kötü 3-4 bin takipçi
garanti oluyor...”
İnterneti
eş bulma yolu olarak kabul eden kullanıcı oranı, dörtte bir ile üçte bir
arasında, istatistikler öyle diyor. Eğer, eş bulmaya hevesli hanım 40+ ise
işler karışıyor tabii ki. İlk önce, muhatabının parasal ve statüsel durumuna
bakıyor. O zaman konuştuğumda 50+ olan bir arkadaşım, sosyal ortamlarda da kalabalık yalnız kadınlar topluluğu içine
düştüğünde, bir bakışla cüzdanını, bekarlığını ve penisini ölçtükleri gibi bir
şey hissettiğini söylemişti. Namusunu kaptırmamak için çok uğraşıyormuş yani.
Kaçma-kovalama olayı 1990’lara dek, erkek
kovalar kadın kaçar gibi idi ama durum artık değişmiş, moruklar ve
menopozlular için bile.
“7 ay
önce geri dönüşümsüz bir şekilde hesabımı kapattığım, varlığı yokluğu bir
uygulama. deli divane olan tipler var, anlamıyorum katiyen.”
İnstagram’ın
durumunun Facebook kökenli olduğunu gözönüne almak gerekli. Facebook moruklarla
dolunca, ezeli-ebedi ergenler için açılan bir yol oldu İnstagram ama ben 2017
başında girdiğim için biliyorum: 2017 başında, o da ‘trend out’ olmuştu.
İnternet
için uyguladığım ve herkese yararlı olabilecek bir tutum-davranış önerebilirim
herkese:
Yapabiliyorsanız,
takip ettiklerinizin demografisini homojen dağıtın. Böyle yapınca, tıpkı Ekşi
Sözlük’ü okumak gibi, İnstagram’a bakmak da, popüler kültürün akış yönlerini anında görmenizi sağlıyor. Ben de
2010 gibi, 1960 civarı doğumlu on binde
birlik zeka dilimindekilerin Facebook’ta moruklayıp, aylarca Farmville
oynadığını izleyip kahrolmuştum.
Yaklaşık
19 yıllık internet kullanıcısıyım. Bu, üniversite dozunda 5 kuşak demek: 1998,
2003, 2008, 2013, 2018. Şimdilerde çoktaan demode olan bloglarda da benzeri
çürümeyi ve regresyonu, 15 yıl boyunca izledim. Üniversite mezunu kitlenin eksi
zekasını ve eksi bilgisini internetten açıkseçik ortaya koyabilen bir kanal
yok.
Bu konu,
derin bir konu ama şimdilik nokta ve es.
(25 Haziran 2017)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder